Puhdasta jälkeä KiiltoCleanin tuotteilla ja opeilla

Siivous- ja kiinteistöpalveluita tuottava SOL Palvelut on osa Lindström Oy:stä polveutuvaa SOLEMO-konsernia. SOL on perinteikäs, monille suomalaisille tuttu perheyritys, joka ei kaihda uudistumista. Heidän yhteistyönsä KiiltoCleanin kanssa on kestänyt vireänä jo 20 vuotta.

Yrityksen arvoista heijastuu vahva luotto henkilöstön osaamiseen: siihen ovat sidoksissa niin oman työ tulokset, kuin asiakkaan tyytyväisyyskin. Palveluvastaavia ja muuta henkilöstöä koulutetaan jatkuvasti syvemmälle puhtaanapidon saloihin sekä lyhyt- että pitkäkestoisilla koulutuksilla ja valmennuksilla.

SOL Palveluiden toimintapiiriin kuuluu monenlaisia siivouskohteita. SOL:in ammattilaisten siistiä kädenjälkeä saamme kaikki ihailla esimerkiksi kaupoissa, junissa, ristelyaluksilla ja toimistoissa. Haastavimpia puhtaanapitokohteita ovat kuitenkin tuotantolaitokset - erityisesti elintarviketuotannon tilat, joissa hygienia on äärimmäisen kriittistä. Puutteellinen puhtaanapito voi pahimmassa tapauksessa vaarantaa koko laitoksen tuotannon.

- Siivous on tärkeä osa tuotantoketjua. Onnistuneeseen lopputulokseen vaikuttavat sekä siistijöiden ammattitaito että siivoustuotteiden turvallisuus ja toimivuus, linjaa SOL Palveluiden liiketoimintajohtaja Jussi Holopainen.

Siivous on tärkeä osa tuotantoketjua. Onnistuneeseen lopputulokseen vaikuttavat sekä siistijöiden ammattitaito että siivoustuotteiden turvallisuus ja toimivuus.
SOL Palveluiden liiketoimintajohtaja Jussi Holopainen.
Katso myös:


Katso KiiltoCleanin ja Sol Palvelut Oy:n tunnelmia vuoden 2017 Finncleanissa

Holopainen on vielä 20 vuoden jälkeen tyytyväinen SOL Palveluiden ja KiiltoCleanin aktiiviseen kumppanuuteen.

- Tärkeintä meidän liiketoiminnallemme on, että puhdistusaineet ovat turvallisia ja toimivia. Hinnan pitää toki olla kohdillaan, mutta tärkeintä on puhdistusteho ja aineiden sopivuus. Kumppanilta vaadimme myös hyvää kehitysasennetta ja asiantuntemusta luoda jatkuvasti uusia, parempia tapoja puhdistaa erilaisia materiaaleja.

Kouluttava kumppani kasvattaa kilpailuetua

- Yksi SOL:in strategian kulmakivistä on, että henkilöstömme osaaminen pysyy ajan tasalla. Meille on itsestään selvää, että kumppanimme ei ole pelkkä siivoustuotteiden toimittaja, SOL Palveluiden liiketoimintajohtaja Jussi Holopainen korostaa.

- Uusia tuotteita ja materiaaleja tulee jatkuvasti, joten ehdottoman tärkeää, että myös koulutuspuoli onnistuu.

- Kumppanimme ei ole pelkkä siivoustuotteiden toimittaja. Uusia tuotteita ja materiaaleja tulee jatkuvasti, joten ehdottoman tärkeää, että myös koulutuspuoli onnistuu.
Jussi Holopainen | Liiketoimintajohtaja | SOL Palvelut

Myös SOL Palveluiden Koulutus- ja kehitysosasto on toisinaan suoraan KiiltoCleaniin yhteydessä, kun esimerkiksi tietyn materiaalin puhdistamisessa on toistuvia ongelmia. Tällöin SOL:in koulutuspäällikkö Merja Oljakka sekä KiiltoCleanin Pirkko Heinilä miettivät yhdessä, tarvitaanko esimerkiksi lisäkoulutusta henkilöstölle, tai olisiko tarpeen lähteä kehittämään räätälöityä täsmätuotetta, jolla puhdistaminen sujuisi paremmin.

Koulutuksen avulla täysi hyöty irti tuotteista

KiiltoCleanin avainasiakaspäällikkö Pirkko Heinilä myös esittelee uutuuksia hankintaryhmälle sekä kehitys- ja koulutusosastolle, jotka puolestaan välittävät tietoa eteenpäin omille kollegoilleen. Näin koko organisaatio pysyy ajan tasalla puhdistusalan viimeisimmistä kehityksistä.

- Kun tulee uusia puhdistustuotteita ja -laitteita, haluamme niistä täyden hyödyn irti heti. Tällöin on ensisijaisen tärkeää, että palveluvastaavamme pystyvät käyttämään niitä ammattimaisesti, Holopainen painottaa.

Jaa tämä sivu